Magatartástudományi Intézet

KOMMUNIKÁCIÓS TRÉNINGEK
(nem csak) klinikai dolgozók részére

A kommunikációs tréning célja

A betegellátás megterhelő, konfliktusos vagy feszült helyzeteiben

  1. kölcsönösségre és a kapcsolat fenntartására (beteg-orvos és hozzátartozó-orvos) szolgáló nyílt és hatékony kommunikáció gyakorlása és fejlesztése
  2. az ellátó szakemberek közötti hatékony, a munkával járó stresszt enyhítő, az együttműködést javító kommunikáció fejlesztése

A tréningek módszertana

A tréningek tartalma

A feldolgozandó kommunikációs szituációk a tréninget igénylő osztály/csoport/szakrendelés munkatársainak igényein alapulnak. Az Orvosi Oktatásfejlesztési és Kommunikációs Tanszék munkatársai a résztvevők előzetes igényei és szükségletei alapján készítik el – szakmai szempontok figyelembevételével – és javasolják a konkrét tematikát. A képzés hatékonyságát növeli, ha a résztvevők konkrét, valóságos szituációk rövid ismertetésével járulnak hozzá a kommunikációs minták részleteinek kidolgozásához.